WL: Zasady prowadzenia zajęć w formie zdalnej

Dziekan Wydziału Lekarskiego prof. Andrzej Hendrich opublikował informacje dotyczące zasad prowadzenia zajęć dydaktycznych na WL w formie zdalnej.
Zasady realizowania zajęć dydaktycznych prowadzonych w formie zdalnej na Wydziale Lekarskim

1.    Zajęcia zdalne (obowiązkowe i fakultatywne) mogą się odbywać w trybie asynchronicznym lub synchronicznym. Prowadzenie zajęć zdalnych traktowane będzie na równi z prowadzeniem zajęć w formach tradycyjnych. Wszystkie zajęcia mające odbywać się w formie zdalnej muszą być zgłoszone do Dziekanatu (dl@umed.wroc.pl).
2.    Zajęcia w trybie asynchronicznym polegają na udostępnieniu studentom materiałów dydaktycznych w postaci elektronicznej (prezentacje, opracowania, nagrane wykłady etc.). Materiały te zamieszczane mogą być przez nauczycieli akademickich wyłącznie na uczelnianej chmurze (https://owncloud.umed.wroc.pl) w odpowiednio przygotowanych podkatalogach i będą dostępne w dowolnym czasie. Dostęp do materiałów studenci będą uzyskiwali poprzez udostępnienie linków do tych katalogów starostom grup lub starostom lat (w zależności od charakteru zajęć). Zajęcia w trybie asynchronicznym muszą zawierać elementy będące zadaniem dla studentów, które wykonane musi być w określonym, krótkim terminie (np. do następnego dnia po udostępnieniu materiałów na dane zajęcia). Terminowe i rzetelne wykonanie tych zadań przez poszczególnych studentów stanowić może podstawę do zaliczenia kolejnych zajęć i stanowią podstawę weryfikacji obecności studentów na zajęciach. Prowadzący zobowiązani są do ewidencjonowania studentów biorących udział w poszczególnych zajęciach. Prowadzenie zajęć w trybie asynchronicznym nie musi być synchronizowane z obowiązującym harmonogramem zajęć.
3.    Zajęcia prowadzone w trybie synchronicznym mogą mieć postać telekonferencji lub innego zdalnego kontaktu pomiędzy prowadzącym zajęcia i grupą studentów w czasie rzeczywistym. Do przeprowadzenia takich zajęć wykorzystana może być dowolna darmowa aplikacja, zalecane jest jednak stosowanie aplikacji Webex, Zoom lub Discord. Niezależnie od zastosowanej metody musi ona zapewniać możliwość kontroli obecności studentów na zajęciach. Prowadzący zobowiązani są do ewidencjonowania studentów biorących udział w poszczególnych zajęciach. Każde zajęcia w trybie synchronicznym muszą też zawierać element sprawdzenia uzyskania efektów kształcenia (bieżące sprawdzenie wiedzy w trybie synchronicznym lub zadanie do wykonania przez studentów w trybie asynchronicznym). Obecność na zajęciach i weryfikacja uzyskania efektów kształcenia stanowi podstawę zaliczenia danych zajęć. Prowadzenie zajęć w trybie synchronicznym musi być synchronizowane z obowiązującym harmonogramem zajęć. Zajęcia prowadzone z zastosowaniem aplikacji Discord według planu przygotowanego przez studentów ED mogą odbywać się jedynie w czasie, w którym nie następuje kolizja z nadrzędnym harmonogramem zajęć.
4.    Kontakt pomiędzy prowadzącymi zajęcia i starostami (lub innymi studentami) odbywa się wyłącznie poprzez uczelniane konta mailowe (czyli w domenach @umed.wroc.pl – pracownicy lub @student.umed.wroc.pl - studenci). Prowadzący zajęcia określa drogę kontaktu zwrotnego (przesyłania prac studentów). Nie może ona jednak wykraczać poza domenę Uczelni.
Uwagi i pytania dotyczące wprowadzania zajęć dydaktycznych prowadzonych w formie zdalnej proszę kierować na adres dl@umed.wroc.pl. W zakresie korzystania z aplikacji Discord można kontaktować się z przedstawicielem studentów ED: Kamranem Hennessy (kamran.hennessy@student.umed.wroc.pl).

Z poważaniem
Prof. dr hab. Andrzej Hendrich
Dziekan Wydziału Lekarskiego.