Zasady organizacji dydaktyki po 30 listopada

Prorektor ds. studentów i dydaktyki prof. Agnieszka Piwowar wypracowała z dziekanami i przedstawicielami studentów zasady realizacji zajęć po 29 listopada. Rozszerzono liczbę zajęć praktycznych realizowanych stacjonarnie.

Decyzje podejmowane były po konsultacji z zespołem antycovidowym oraz przedstawicielami studentów (samorządu i starostów poszczególnych lat i roczników). Na ich podstawie ostatnie lata nadal realizować będą zajęcia praktycznie stacjonarnie w siedzibie uczelni.

Ponadto dla pozostałych lat zajęcia, kształtujące umiejętności praktyczne w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem akademickim lub pacjentem lub w warunkach symulowanych będą realizowane stacjonarnie, w zależności od specyfiki danego wydziału, następująco:
1)    na Wydziale Lekarsko-Stomatologicznym od I do IV roku studiów, z uwzględnieniem English Division,
2)    na Wydziale Farmaceutycznym od I do IV roku studiów,
3)    na Wydziale Lekarskim dla V roku studiów, z wyłączeniem English Division, po wyraźnej prośbie studentów także dla  IV roku, na mocy zarządzenia nr 260
4)    na Wydziale Nauk o Zdrowiu dla I i II roku kierunku pielęgniarstwo studia pierwszego stopnia, dla I roku kierunku pielęgniarstwo studia drugiego stopnia, dla I i II roku kierunku położnictwo - studia pierwszego stopnia, dla I roku kierunku położnictwo studia drugiego stopnia, dla I, II, III, IV roku kierunku fizjoterapii jednolite studia magisterskie, dla I, II roku kierunku ratownictwo medycznego studia pierwszego stopnia- w pracowniach praktycznej nauki zawodu lub warunkach symulowanych, natomiast w warunkach klinicznych i przy pacjencie po uzyskaniu zgody Dziekana.

Każdy z dziekanów został zobowiązany do przygotowania i przedstawienia studentom i pracownikom swojego wydziału szczegółowych wytycznych odnośnie prowadzenia zajęć.

Niezrealizowane zajęcia wymagające nabycia efektów uczenia się w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem akademickim lub pacjentem lub w warunkach symulowanych należy przeprowadzić w innym terminie. Dziekan będzie podejmował decyzje odnośnie wstrzymania poszczególnych zajęć uwzględniając  specyfikę przedmiotu, kierunku i aktualną sytuację epidemiczną.

Dopuszczone zostają także praktyczne zadania badawcze studentów studiów doktoranckich i doktorantów szkoły doktorskiej w siedzibie uczelni. Wprowadzona została także możliwość działania w kołach naukowych na zasadach ustalonych z opiekunem danego koła.

Wszelkie decyzje, które doprecyzowuje zarządzenie rektora - link, mogą zostać zmodyfikowane ze względu na aktualną sytuację epidemiczną.