Wypadki studentów w trakcie zajęć na terenie UMW

W związku z Zarządzeniem nr 12/XVI R/2022 Rektora UMW z 27 stycznia 2022 r. informujemy o procedurze ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków studentów w trakcie zajęć na terenie uczelni oraz sposób ich dokumentowania.

Wypadkiem studenta w trakcie zajęć na terenie Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz, które nastąpiło w związku oraz podczas trwania zajęć na terenie uczelni.

Student, który uległ wypadkowi podczas zajęć organizowanych na terenie UMW, jeżeli jego stan zdrowia na to pozwala, powinien poinformować niezwłocznie o wypadku prowadzącego zajęcia oraz złożyć zawiadomienie o wypadku w Dziale Spraw Studenckich. Wzór zawiadomienia - do pobrania. Prowadzący jest zobowiązany do zapewnienia osobie poszkodowanej pierwszej pomocy i podjęcia niezbędnych działań eliminujących lub ograniczających zagrożenie oraz przekazania informacji do DSS.

Inspektorat BHP, po otrzymaniu informacji od DSS, zajmuje się analizą okoliczności, ustaleniem przyczyny wypadku oraz sporządzeniem notatki z podjętych działań, która następnie przekazywana jest do Prorektora ds. Studentów i Dydaktyki oraz dziekana właściwego wydziału.

W przypadku konieczności wykorzystania OC uczelni, DSS poinformuje studenta o dalszej ścieżce postępowania oraz zajmie się skompletowaniem dokumentów wymaganych przez ubezpieczyciela. 

Pełna treść zarządzenia - link